Różnice F-One Bandit 2015/2016

8 września 2015      Kuba Świtalski

Mamy już pierwsze kajty F-One Bandit 2016! Przetestowaliśmy latawce i sprawują się naprawdę super. Oto podsumowanie różnic w stosunku do modelu 2015:

Różnice w budowie:

  1. Nie ma już linki wszywanej w krawędź spływu zamiast tego jest taśma dakronowa.
  2. Nie ma już szerokiego paska dakronu na krawędzi spływu zamiast tego jest podwójna warstwa double ripstop.
  3. Zewnętrzny obrys latawca jest prawie taki sam – jednak w małych rozmiarach zmieniono AR (skrócono tubę środkową) .
  4. Największa zmiana jest możliwa do zauważenia gdy modele 2015 i 2016 są w powietrzu obok siebie – profil latawca (garb na krawędzi natarcia) jest znacznie bardziej płaski w modelu 2016 vs 2015. 

Na co to się przekłada:

  1. Najlepszym testem jest gwałtowne odpuszczenie baru latawca w zenicie – model 2015 będzie gwałtownie łopotał i kołysał się na prawy i lewy tip podczas gdy model 2016 zachowuje się stabilniej – nie ma obawy że przepadnie.
  2. Płynniejszy kite loop z naprężonym profilem.
  3. Przy przejściu przez linię wiatru z barem odpuszczonym w 3/4 latawiec 2016 zachowuje sztywny profil – nie ma delikatnych szrpnięć na trapezie.
  4. Nawet przy mocnym przeżaglowaniu nie latawiec nie łopocze i nie kołysze barem.

Ogólnie przekłada się to na to że latawiec jest bardziej przewidywalny zwłaszcza dla osób początkujących a jednocześnie stabilniejszy przy radykalnych manewrach dla zaawansowanych.

Zmiany w barze:

  1. Łączenie linek nośnych – pętla do pętli (brak węzłów) .
  2. Łączenie linek sterujących – pętla do pętli (brak węzłów).
  3. Fake pulley (nie kręcący się metalowy bloczek) na lince de-power u góry (zastąpił metalową obręcz).
  4. Krótsza górna część zrywki – dzięki czemu bar jest bliżej ridera a de-power jest dłuższy.

Latawce są do przetestowania i kupienia u nas w bazie. Sprzęt F-One 2016 w akcji: